Služební vozy

Železniční Služební vozy Junior market

Úvod ›   Železniční doprava   ›   Železniční vozidla   ›   Služební vozy

Dsd 7-2669

Oprava tohoto vozidla byla podpořena z dotačního programu č. 127 67 „Podpora obnovy historických železničních kolejových vozidel pro období 2021-2023“ Ministerstva dopravy.

Ds 7-2669 / 55 54 93-20 002-9 
stav: provozní ((19,0t, 15,73m, 2 nápr. brzd.v.18t, R=100km/h)
vyroben: Gotwaldovy závody - První Brněnská n.p. (dříve Královopolská továrna na stroje a vagony) v r. 1951 pod výrobním číslem 28135
(císelný vývoj: 6-6630 / 7-2669 / 50 54 93-21 046-0 / 60 54 93-03 146-8 / 55 54 93 - 20 002-9) 

Ministerstvo dopravy ČR - Drážní doprava pův.6-6630 na konci 60. let přečíslován na 50 54 93-21 046-0 , v provozu měl naposledy dom. stanici Mladá Boleslav. Někdy mezi roky 1980 a 1983 byl vyčleněn pro vojenské přepravy, dostal nové číslo 60 54 93-03 146-8 a domovskou stanici Týniště n. Orlicí).

Technický popis řady
Výroba: 1948 - 1951
Výrobce: Královopolská strojírna
Upřesnění: s vyhlídkou, jednonápravové podvozky typ Rybák

ČSD I. (1921-1956) Dsd
ČSD II. (1957-1982) Dsd
ČSD III. (1983-1989) Daad

Dodávky
Dsd 6-6385 až 6-6670 s tím, že jedno číslo (pravděpodobně 6-6520) vynecháno pro služební vůz OZVD (starší provedení bez vyhlídky).
V roce 1957 přečíslovány na přeskáčku s jinými typy vozů do číselní řady počínající č. 7-2000, po roce 1967 přidělena dvanáctimístná čísla z intervalu 93-21. V roce 1983 změněno řadové označení na Daad.
Některé vozy dodatečně opatřovány individuálním topením kamny - řadové označení pak bylo doplněno pomlčkou a písmenem k.

Hlavní technické údaje
Váha prázdného vozu: 19 000 kg
Délka vozu přes nárazníky: 15 730 mm
Délka skříně:  14 450  mm
Šířka skříně: 2 700 mm
Výška střechy od temene kolejnice: 3 835 mm
Rozvor vozu: 9 400 mm
Průměr styčné kružnice kola: 1 000 mm
Nejvyšší dovolená rychlost vozu: 100km/h
Brzdící váha: 18 t
Ložná váha: 7 500

Podvozek, pojezd
Typ: jednonápravový Rabák
Konstrukční provedení: svařovaný
Vzor dvojkolí: N45V
Vzor ložisek: 49V, valivé

Spodek
Podélníky: válcovaný profil U 200 x 75 x 8,5 mm
Hlavní příčníky: lisovaný profil U 200 x 75 x 8 mm
Čelníky: lisovaný profil U 240 x 85 x 9,5 mm
Táhlové ústrojí: průběžné, nezávislé na náraznících
Narážecí ústrojí: trubkové
Brzda: KNORR Kp
Osvětlovací zařízení: žárovkové
Vytápěcí zařízení: parní nízkotlaké

zdroj: Parostroj

Ds 7-2669 (pův. 6-6630), 55 54 93-20 002-9 (30 54 94-05 013-4 )

Železniční Služební vůz Dsd 7-2669
Železniční Služební vůz Dsd 7-2669
Železniční Služební vůz Dsd 7-2669
Železniční Služební vůz Dsd 7-2669
Železniční Služební vůz Dsd 7-2669
Železniční Služební vůz Dsd 7-2669
Železniční Služební vůz Dsd 7-2669
Železniční Služební vůz Dsd 7-2669

    +420 327 542 047